תפריט
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
favourites icon הרשמה לניוזלטר
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
close feed icon
feed iconה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

איך לכתוב פוסטים שיהפכו אתכם לכוכבי פייסבוק?

28/03/2016

באמצעות התנהלות נכונה, באפשרותכם להגיע ללקוחות פוטנציאליים בפייסבוק בלי להוציא אגורה. הנה 5 דרכים לכתוב פוסטים שיגדילו עבורכם את החשיפה העסקית על אחת הבמות הגדולות בעולם

כמה פוטנציאל גלום בשיווק העסק דרך הפייסבוק? הנתונים ממחישים: קהילת הפייסבוק בישראל מונה כ- 4 מיליון משתמשים, יותר ממחציתם פעילים מידי יום. מכאן, שסביר מאוד להניח שגם הקהל שלכם מבלה שם (והרבה). עכשיו נותר "רק" לגלות איך להשתמש באחת הבמות הגדולות בעולם כדי לזכות בתשואות, שיתופים ופניות של לקוחות.

1. תנו לגולש את מה שהוא (באמת) מחפש

למרות הפוטנציאל העצום הגלום בשיווק בפייסבוק, בעלי עסקים רבים הולכים לאיבוד אחרי שהם פותחים דף עסקי, הם אינם יודעים איך (או על מה) לכתוב כדי לייצר התעניינות. אז לפני הכול כדאי תחילה להבין: מה הגולשים מחפשים בפייסבוק ואיך כדאי לפנות אליהם?

אף אחד מאתנו לא אוהב שמנסים למכור לו, בטח כאשר אנחנו גולשים בפייסבוק. זה לא אומר שאי אפשר למכור בפייסבוק, אלא שכדאי להקפיד על שני עקרונות חשובים כדי להשיג את המטרה הסופית. הראשון הוא להעניק ערך לגולש. לצד הפוסטים המכירתיים, חשוב מאוד לשתף את הקהילה שלכם בתכנים ומידע רלוונטיים שיכולים לסייע להם. למשל שיתוף בטיפ, סרטון או מאמר מקצועי שכתבתם. העיקרון השני הוא פאן, פאן, פאן. פייסבוק הוא כאמור המקום בו לפני הכול הגולש מחפש ליהנות. לכן חשוב לתבל את הסטאטוסים שלכם מתי שניתן בנימה כיפית וחווייתית.

2. השתמשו בציטוטים מעוררי השראה

אחד האתגרים עמם מתמודדים בעלי עסקים הוא חסם הכתיבה. חלקם מתקשים להחליט על מה לכתוב, או לחילופין יש קושי לתרגם רעיון כללי שמסתובב בראש לסטאטוס כתוב.

אחת הדרכים להתגבר על חסם הכתיבה היא להשתמש בציטוטים מעוררי השראה. הכוח של ציטוטים אלה הוא ביכולת לעורר את הרגש ולגעת בגולש, במינימום מאמץ מצדכם (שכן מישהו אחר כבר חשב על משפט עבורכם). למשל: "לו היית יכול לבעוט במכנסי האדם שאחראי לרוב הצרות שלך, לא היית יכול לשבת במשך חודש" / תיאודור רוזוולט.

מאמן עסקי או אישי יכול בקלות לקשר את הציטוט הזה לחשיבה חיובית או דרכים להתמודדות עם חסמים מנטאליים. כל שצריך לעשות כדי להשתמש בטכניקה זו הוא לחפש בגוגל "ציטוטים מפורסמים / מצחיקים / מעוררי השראה על..." ולקשר אותם לתחום עיסוקכם.

3. עוררו את הרגש

אם בציטוטים עסקינן, אתם בטח מכירים את האמרה הבאה של מאיה אנג'לו: "אנשים ישכחו מה אמרת, אנשים ישכחו מה עשית, אבל אנשים לעולם לא ישכחו כיצד גרמת להם להרגיש". ואם זה המצב? גירמו לגולשים לזכור אתכם דרך שימוש ברגש.

זו יכולה להיות חוויה אישית שעברתם שהצליחה לרגש אתכם (וסביר להניח שתרגש גם את הגולשים). את החוויה הזו ניתן לקשר לפעילות העסקית שלכם. כך למשל מעצבת גראפית יכולה לשתף בזיכרון ילדות מרגש שהציף אותה אחרי שנתקלה במראה כלשהו כאדם בוגר. את היכולת של גירויים חזותיים לעורר את הרגש היא יכולה לקשר לטיפים שתעניק לעיצוב לוגו.

דרך נוספת לעורר את הרגש היא לשתף בסיפור מקרה של לקוח: העניקו דגש לכאב עמו הגיע הלקוח וכיצד הוא השפיע על חייו, ולאחר מכן ספרו כיצד חייו השתנו באמצעות הפתרון שהענקתם.

4. תבלו את הפוסט עם תמונה מעניינת

התוכן הוא המלך, ושימוש בתמונה יגרום לו להגיע לאנשים הרבה יותר בקלות: זאת מכיוון שהוספת תמונה לסטאטוס מעלה את רמת החשיפה בעשרות אחוזים.

ישנם שני סוגים עיקריים של תמונות:

  • תמונות ממאגרי תמונות - אחת הטעויות הנפוצות והמסוכנות ביותר היא להשתמש בתמונות שמצאתם בגוגל. מדוע? כיוון שבמידה ותמונות אלה מוגנות בזכויות יוצרים, תהיו חשופים לתביעה ולתשלום פיצויים.על מנת ללכת על בטוח, באפשרותכם להשתמש בתמונות מתוך מאגרי תמונות חינמיים (וכאלה יש בשפע), או לרכוש תמונות ממאגרי תמונות בתשלום (בד"כ בעלות של דולר ומעלה לכל תמונה). בשני המקרים ובמיוחד בעת שימוש בתמונות חינמיות – חשוב מאוד לבדוק את תנאי השימוש. כך למשל השימוש בחלק מהתמונות כרוך במתן קרדיט לצלם.
  • תמונות "תוצרת בית" – אחד היתרונות שלנו בשיווק עסק קטן בפייסבוק, הוא ביכולת להשתמש בתמונות שלנו שמושכות אפילו יותר תשומת לב מתמונות ממוסחרות הנלקחות ממאגרי תמונות. 
    שימוש בתמונה שלכם למשל אוחזים חפץ כלשהו, תמונה על רקע לבן עם כיתוב או אפילו תמונה שלכם מחייכים, תהפוך את הסטאטוס לאישי יותר ולרוב תקבל יותר חשיפה. אם התמונה תהיה הומורסטית ותעביר מסר יצירתי, החשיפה רק תגדל.

5. תנו לגולשים הרגשה שכדאי להקשיב לכם

אחת הדרכים היעילות לעשות את זה היא להעניק להם ערך משמעותי, באמצעות הפנייה למאמר מקצועי שכתבתם בנושאים המעניינים אותם. כתיבת מאמרי טיפים, שאלות נפוצות או איך להימנע מטעויות יקרות – ימצבו אתכם כאוטוריטה בתחום, ויגדילו את הסיכוי שגולש שקיבל מכם ערך יפנה אליכם בפעם הבאה שהוא יצטרך. 

כמובן שכדי למקסם את החשיפה, כל פוסט שאתם כותבים חשוב לשתף במקומות הרלוונטיים: מהפרופיל האישי שלכם (במידה וקהל היעד מצוי בין חבריכם) ועד לקבוצות עניין רלוונטיות. כך למשל עו"ד מקרקעין ירצה לפרסם סטאטוסים בקבוצות העוסקות ברכישה או מכירת דירות.

אחרי שלמדנו איך למקסם את החשיפה בפייסבוק, בסקירה הבאה נלמד איך למצב עצמך כמומחה באמצעות כתיבת מאמרים מקצועיים.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
related articles iconכתבות נוספות שתאהבו
comments icon
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
    רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
    אתם קוראים: איך לכתוב פוסטים שיהפכו אתכם לכוכבי פייסבוק?
    Website by:

    © 2017 מיטב דש בע”מ
    אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.