תפריט
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
favourites icon הרשמה לניוזלטר
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
close feed icon
feed iconה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

איך למצב עצמך כמומחה באמצעות כתיבת מאמרים מקצועיים?

28/03/2016

אמון הוא אחד הגורמים המרכזיים הקובעים אם לקוח יבצע רכישה או לא. במאמר הבא נסביר כיצד תוכלו לבנות מערכת יחסים מניבה ולרכוש את אמון הלקוח הפוטנציאלי, באמצעות כתיבת מאמרי מומחה

אחד הדברים שבעלי עסקים אוהבים, הוא לקבל שיחות מלקוחות פוטנציאליים שהגיעו אלינו בעקבות המלצה: מה שנקרא חבר מביא חבר. מה אנחנו כל-כך אוהבים בשיחות האלה?

שיחות חבר מביא חבר, מתחילות בד"כ מנקודה נוחה יותר ביחס לשיחות "קרות" עם מתעניינים שלא מכירים אותנו. בעקבות ההמלצה שהם קיבלו אודותינו, אותם אנשים מגיעים עם תחושה שאפשר לסמוך עלינו כאנשי מקצוע.

תחושת הביטחון היא זו שפעמים רבות עושה את ההבדל בין אחוזי הסגירה הגבוהים, לבין שיחות עם מתעניינים שכלל לא שמעו עלינו. השאלה הראשונה שעוברת בראשם של אלה שלא מכירים אותנו, היא "האם אני יכול לסמוך עליו"?

הדרך ליצירת תחושת ביטחון

החדשות הטובות הן שאפשר להעניק ללקוחות פוטנציאליים את תחושת הביטחון הרצויה, גם אם מעולם לא נפגשתם. החדשות היותר טובות: הדרך לשם מתחילה בפעולה שאתם ממילא מבצעים מסביב לשעון: מתן מענה מקצועי.

אחת הדרכים היעילות ליצור מערכת יחסים עם לקוחות פוטנציאליים, היא להפיץ את מומחיותכם באמצעות שיתוף במידע מקצועי שיעניין אותם. כך למשל טכנאי סלולר יכול לכתוב מאמר על אפליקציות מובילות לגיבוי הסמארטפון. דמיינו לעצמכם כמה עוגמת נפש המאמר הזה יכול למנוע מקורא שהטלפון שלו נגנב, אך לפחות כל נתוניו ותמונותיו נשמרו? בדרך זו, סביר להניח שאותו גולש ידע בדיוק למי לפנות בפעם הבאה שהוא יהיה זקוק לטכנאי. 

הפצת מומחיותכם באמצעות מאמרי מומחה, תסייע לנטוע בקרב הגולשים את התחושה שניתן לסמוך עליכם ומכאן גם לפנות אליכם.

מהם מאמרי מומחה?

מאמרים המעניקים לגולש ערך מקצועי, כמו למשל מאמרי טיפים, מאמרי "How To", שאלות וטעויות נפוצות, סיפורי הצלחה ועוד. בתכנים מסוג זה המטרה היא לאו דווקא למכור באופן ישיר, אלא לשדר מומחיות שתגרום לקורא לסמוך עלינו ובבוא העת גם לבצע רכישה.

איך כותבים מאמרים מקצועיים (בלי להזיע)?

משפט רווח בקרב בעלי עסקים רבים הוא: "אני לא יודע / לא מצליח / קשה לי לכתוב". באותה נשימה, אותם בעלי עסקים המתקשים בכתיבה מעניקים מענה מקצועי מתוך שינה. אז איך מגשרים על הפער בין היכולת לספק מענה מקצועי לבין היכולת לכתוב על אותה עשייה? עושים זאת בשלבים.

בשלב הראשון בחרו נושאים לכתיבה – חישבו אילו נושאים מעניינים לקוחות פוטנציאליים בתחום שלכם. למשל, אנשים שמחפשים מתווך נדל"ן למכירת דירה יחפשו גם מידע על איך מפרסמים מודעה בלוחות דרושים, איך מנהלים מו"מ, איך להכין את הדירה לרכישה, אילו טעויות נפוצות עושים בעת מכירת נכס ועוד. כל אחד מתחומי העניין האלה יכול להפוך למאמר מקצועי שיכתוב מתווך נדל"ן, ויסייע למיצובו כסמכות מקצועית.

בשלב השני הפכו את הרעיון למאמר כתוב, באמצעות:

  • כותרת שמושכת תשומת לב. למשל ע"י הבלטת התועלת של המאמר. רואה חשבון יכול לכתוב מאמר בנושא "איך למצות את הטבות המס שמגיעות לך", הפונה לבעלי עסקים.
  • כתיבת פסקת פתיחה קצרה, המסבירה במה המאמר הולך לעסוק ומדוע כדאי להמשיך לקרוא.
  • כתיבת גוף המאמר. כאן מגיע החלק הקל, בו תשתפו בידע המקצועי שאתם מכירים בעל-פה (מטיפים ועד טעויות או שאלות נפוצות).
  • סגיר. פסקה קצרה המסכמת את המאמר ואת התועלת שתצא לקורא מיישום המידע המופיע בו.

אחרי שהחלטתם על מה לכתוב ואיך, נותר רק סימן שאלה "קטן" בדרך לכתיבה קולחת. איך משתחררים מחסמי הכתיבה?

שימו לב לתופעה מעניינת. כשאנחנו מדברים עם לקוח ונותנים לו טיפים דרך הטלפון או פנים אל פנים, השיחה שוטפת. אך מה קורה כשאנחנו רוצים לכתוב את אותם טיפים? אנחנו מתחילים לכתוב משפט כלשהו, ואז עוצרים, משנים ניסוח וחוששים שהוא לא יעבוד. בדרך הזו אנחנו הולכים ונחסמים, עד שקשה לנו להמשיך לכתוב.

תהליך הכתיבה מזכיר תחרות גרירת משאיות בה (משום מה) צפיתי. מסתבר שהחלק הכי קשה הוא לגרום לתזוזה הראשונית של המשאית. ברגע שהמשאית כבר בתנועה, המתחרים נעים הרבה יותר בקלות אל עבר קו הסיום. אותו עיקרון חל גם בכתיבה: ברגע שניכנס לזה, ההמשך יהיה קל הרבה יותר.

אז איך מתחילים להניע את גלגלי הכתיבה?

  • כתבו כל מחשבה שעולה בראש, כל שביב רעיון, כל חצי משפט שעולה בראש בלי לצנזר ובלי ללחוץ על Delete. מחשבה אחת תוביל לאחרת, ולפני שתשימו לב הכתיבה תתחיל לזרום. בנוסף, שברי הרעיונות שכתבתם פתאום יתחילו להתחבר זה לזה ממש כמו הנקודות בציור לילד.
  • שוחחו עם הגולש. על מנת להפוך את הכתיבה לקולחת כמו הדיבור שלנו, כתבו בדיוק כפי שאתם מדברים. לשם כך נסו לדמיין מה הייתם אומרים ללקוח שאתם חולקים עמו את הטיפ המקצועי בשיחה מדוברת, וכתבו את ה"שיחה" הזו אחד לאחד.

מה עושים עם מאמרי המומחה שכתבתם?

את המאמרים מומלץ לפרסם באתר התדמית כדי להגדיל אליו את התנועה. ככל שהתנועה לאתר תהיה גבוהה יותר, כך יגדל הסיכוי שגולשים יצרו קשר או יבצעו רכישה. ניתן גם לפתוח בלוג עצמאי בפלטפורמות חינמיות כגון בלוגר של גוגל ולהעלות אליהם את התכנים.

איך להגדיל את החשיפה למאמר שכתבתם?

כדי לגרום לכמה שיותר אנשים לקרוא את המאמר שכתבתם, הם צריכים תחילה לדעת שהוא קיים. לשם כך מומלץ לפרסם אותו בכמה דרכים:

אחרי שגילינו איך להשתמש בתכנים כדי להפיץ את מומחיותנו, בסקירה הבאה נלמד איך ליצור תכנים מצולמים שיעניקו לעסק 15 דקות של תהילה (ואפילו יותר).

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
related articles iconכתבות נוספות שתאהבו
comments icon
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
    רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
    אתם קוראים: איך למצב עצמך כמומחה באמצעות כתיבת מאמרים מקצועיים?
    Website by:

    © 2017 מיטב דש בע”מ
    אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.