תפריט
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
favourites icon הרשמה לניוזלטר
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
close feed icon
feed iconה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

3 טיפים לגיוס עובדים לעסק

מדורים:
17/05/2016

בעסק קטן כל עובד משפיע יותר, לטוב ולרע, ולכן זה קריטי לבחור את העובדים המתאימים ביותר לעסק. בסרטון זה נציג בפניך 3 טיפים חשובים שיעזרו לך לגייס טוב יותר: איך לנסח תיאור משרה, איפה לפרסם בחינם ומה לשאול בראיון עבודה, על מנת לבחון את התאמת המועמד לתפקיד

שלום עצמאים ועצמאיות וברוכים הבאים לפרק נוסף בסדרה "עצמאים חוסכים וחיים טוב" !

בעסק קטן, כל עובד משפיע יותר – לטוב ולרע - ולכן זה קריטי שנבחר את העובדים המתאימים ביותר לעסק שלנו.
היום נציג בפניכם 3 טיפים שיעזרו לכם לגייס יותר טוב: איך לנסח תיאור משרה, איפה לפרסם בחינם ומה עלינו לשאול בראיון עבודה על מנת לבחון את התאמת המועמד לתפקיד?

כל הטיפים נכונים כמובן לגיוס גברים ונשים, ואנחנו מעודדים אתכם לגוון בגיוס העובדים כיוון שמחקרים מוכיחים שהגיוון תורם לשורה התחתונה של העסק.

אז בואו נתחיל:

טיפ מס' 1: תיאור המשרה


  • תיאור המשרה הוא רכיב התוכן החשוב ביותר במאמצי הגיוס, והוא בעל כוח רב בהעברת המסר למחפשי עבודה. כך תנסחו מודעת דרושים אפקטיבית במיוחד:
  • כותרת המשרה צריכה להיות מדויקת וברורה –לדוגמא: מנהלת מכירות, איש שיווק, מנהלת משרד. בלי התחכמויות מיותרות כמו: תותח מכירות, מפתחת נינג'ה, סופרוומן לניהול משרד. התחכמויות אלה עושות רעש מיותר ולרוב לא באמת תורמות לגיוס עובדים באתרי דרושים למיניהם או בגוגל.
  • מתחת לכותרת כתבו את תמצית המשרה, בהיקף של עד שני משפטים בהם תתארו את ההזדמנות, האתגר בתפקיד ולמה התפקיד מעניין. לדוגמא: להוביל את המכירות, לפתח את מוצר הליבה, לארגן את פעילות המשרד, להצטרף למקום עבודה נעים ומתגמל וכו'.
  • תיאור המשרה לא חייב להיות רק בטקסט. צלמו תמונה של המשרד או וידאו קצר שלכם. זה יכול לייצר עניין ולמשוך תשומת לב.
  • הקפידו על כתיבה אותנטית: בלי מילים גדולות מהחיים כמו "עבודה שהיא חלום" או "הצטרפו להצלחה". נסו משפטים שנשמעים כאילו אתם מדברים עם מישהו פנים אל מול פנים. לדוגמא "יש לכם הזדמנות להצטרף לחברה קטנה שצומחת כל הזמן".
  • ולבסוף, לאחר שניסחתם את תיאור המשרה, קראו אותה לעצמכם בקול רם. יש משפט שקשה לכם להגיד? משפט כזה שלא מחליק בגרון? חפשו אחר.

טיפ מס' 2: פרסום חינם

אחרי שניסחתם את תיאור המשרה, הגיע הזמן לפרסם אותה על מנת לקבל קורות חיים של מועמדים טובים. אז מעבר לעבודה עם חברת השמה או פרסום בתשלום באתרי דרושים, יש כמה אפשרויות בהן ניתן לפרסם בחינם:

  • בפייסבוק שלכם כמובן. לא תאמינו כמה אנשים אוהבים לעזור לאנשים אחרים למצוא עבודה. אז את תיאור המשרה המעניין שיצרתם פרסמו דרך סטטוס בפייסבוק, רצוי בשילוב תמונה מהמשרד. אתם תופתעו מהאימפקט שיש לזה.
  • אפשרות נוספת לפרסום חינם אפקטיבי בפייסבוק היא להיכנס לקבוצות של מחפשי עבודה ולפרסם שם משרות, כמו למשל "משרות שיווק ללא ניסיון" , "משרות בדרום" "מזכירות" ועוד...
  • יש לכם מיילים של ספקים? לקוחות? חברים? שווה להשתמש גם באלו ולעדכן את הסביבה הקרובה אליכם במייל שאתם מחפשים לגייס ולתת תיאור תפקיד מעניין. תשקלו אפילו לתת פרס למי שיעזור לכם לגייס.

טיפ מס' 3: ראיון התנהגותי

אחרי שהגיעו אליכם קורות חיים רבים וקבעתם ראיונות למי שנראה לכם מתאים, על הנייר לפחות... גם בראיון האישי ישנו קושי. הקושי לדעת בדיוק מי האדם שיושב מולכם על סמך מפגש קצר.

ובכן, אני רוצה לשתף אתכם בשיטת ראיונות העבודה שיכולה לעזור לכם לגייס את המועמד שיעשה את התפקיד בצורה הטובה ביותר ולא את זה שיודע להתראיין בצורה הטובה ביותר.

קוראים לזה ראיון התנהגותי: ראיון כזה גורם למועמד לתת דוגמאות כיצד נהג בסיטואציות מסויימות במקומות עבודה קודמים.

הריאיון עצמו בנוי מ-4 שאלות והוא הולך כך:

  • תאר לי מצב בו...
  • מה הייתה המשימה שנדרשת למלא באותו מצב?
  • איך הגבת למשימה?
  • מה הייתה התוצאה?

שאלות אלו מתאימות לכל מאפיין שאתם רוצים לבדוק: יכולת מכירה, עמידה ביעדים, שירותיות, סמכות מול מנהל, עצמאות, לקיחת אחריות ועוד..

כל שעליכם לעשות הוא להרכיב את השאלה ולתת למועמד לשתף אתכם כיצד הוא פעל. לצורך הדוגמא נניח שאתם רוצים לבדוק האם המועמדת יודעת לקחת אחריות ולסגור קצוות. אז השאלות היו בנויות כך:

  • תארי לי מצב בו לקחת על עצמך אחריות וסגרת קצוות?
  • מה הייתה המשימה שנדרשת למלא באותו מצב?
  • איך הגבת למשימה?
  • מה הייתה התוצאה?

זה הכל – פשוט מאוד. בנוסף, מומלץ לשאול את כל המועמדים על אותם המאפיינים שאתם מחפשים בעובד שלכם. כך שתוכלו להשוות ביניהם בקלות.

עד כאן להפעם, מקווים שלמדתם משהו חדש שיעזור לכם בגיוס העובד הבא!

אם יש לכם טיפים נוספים שאתם מכירים ורוצים לחלוק אתנו, ספרו לנו בתגובות פה בדף, כדי שגם אנחנו נוכל ללמוד מהן.

מאחלים לכם יום עבודה פורה !

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
related articles iconכתבות נוספות שתאהבו
comments icon
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
    רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
    אתם קוראים: 3 טיפים לגיוס עובדים לעסק
    AIzaSyD5yByn8adz7SoeqOPuwLdcBD8g_mkP5ww
    Website by:

    © 2017 מיטב דש בע”מ
    אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.